art’s excellence heeft een uitgebreide recensie geschreven over de Diamond 2 Series van Crystal Cable, waarin ze de kwaliteit van de kabels uitgebreid hebben getest en geanalyseerd. In hun recensie worden de verschillende voordelen van de nieuwe serie besproken, waaronder de fantastische upgrade van de weergave en de verbeterde hoogweergave. Ook wordt er ingegaan op de vergelijking met de Classic Legend serie van het zustermerk Siltech.

Als je op zoek bent naar de beste interconnect-kabels voor jouw hifi-systeem, dan is de Crystal Cable Diamond 2 Series zeker het overwegen waard. En de recensie van art’s excellence biedt een waardevol inzicht in de prestaties en de kwaliteit van deze kabels. Lees verder en ontdek waarom de Crystal Cable Diamond 2 Series een essentieel onderdeel kan zijn van jouw high-end audio-installatie.

Lees de recensie.

En lees hier alvast een voorproefje.

Conclusie

De Diamond2 Series van Crystal Cable is nu voorzien van de G9 zilver/goud metallurgie, en dat betaalt zich uit in een fantastische upgrade van de weergave. We durven het bijna niet te zeggen, maar de instapper Piccolo2 speelt al mooier dan de Micro uit de vorige serie. Ten opzichte van de Classic Legend serie van het zustermerk Siltech speelt de nieuwe Diamond 2 serie van Crystal Cable een tikje neutraler. Het grootste verschil zit wat ons betreft in de hoogweergave. Daar biedt deze nieuwe Diamond 2 serie een vanzelfsprekende eerlijkheid en een verfijning die we nog niet eerder bij interconnects in deze prijsklasse hebben gehoord. Dat maakt de weergave soms wel wat kritischer, maar wanneer je voornamelijk goede opnames draait op een hoogoplossend hifi-systeem kunnen wij ons nauwelijks mooiere kabels voorstellen.

Lees meer.

Crystal_Cable_Micro2_Diamond_XLR_-_3